Guldägget Inspirerar – Sara Rosengren

KAPITALISERA REKLAMEN

Att skapa värde för mottagaren är en allt viktigare förutsättning för att reklamen ska få effekt. Varumärken vars reklam upplevs som värdefull bygger över tid ett reklamkapital som ger avkastning i form av mer kostnadseffektiva reklaminvesteringar, positiva varumärkesuppfattningar och attraktiva samarbeten. Genom att mäta reklamkapitalet kan företaget bättre anpassa och kapitalisera på sin kommunikation.

Saras forskning om marknadskommunikation har rönt internationell uppmärksamhet med artiklar publicerade i flera av marknadsföringsvärldens tyngsta forskningstidskrifter. Många känner också igen Sara från hennes krönikor i branschpress.

Datum: Onsdag 14 september


Anmäl dig här.

 

Handelshögskolan sal Ruben, Saltmätargatan 13-17, Stockholm

9.00-9:45 frukost serveras kl. 8.30


Talare

Sara Rosengren är docent i marknadsföring vid Handelshögskolan i Stockholm. Med bl a uppdrag som analytiker och krönikör i branschpress, flitigt anlitad föreläsare och styrelseledamot i The European Advertising Academy har hon kommit att bli Sveriges förmodligen mest namnkunniga profil inom forskningsområdet reklam och marknadsföring.