Guldägget Inspirerar – årets vinnare (Umeå)

TRÄFFA VINNARE FRÅN ÅRETS GULDÄGGSGALA

Den 9 december arrangerar vi Guldägget Inspirerar i Umeå tillsammans med Marknadsföreningen.

PROGRAM

11.30 Lunch serveras

12.00-13.00 FRÅN LÅGPRISBUTIK TILL NOBELBANKETT
Josefine Richards och Rikard Holst, Creative Director resp. Art Director på INGO, berättar om den förändringsresa Lidl gjort sedan 2013 och vägen fram till Guldägget för kampanjen ”Le Bon”.

”Vi vill berätta om den förändringsresa vi gjort tillsammans med Lidl. Allt började med en brief 2013 där vi skulle börja berätta om Lidls kvalitetsmat. Vi förstod ganska snabbt att det skulle krävas något mer än en traditionell kampanj för att få målgruppens uppmärksamhet och få fram budskapet på ett trovärdigt sätt.

Under åren har vi gjort ett flertal kampanjer som har fortsatt att bevisa kvaliteten på produkterna i verkligheten. Det har skapat en nyfikenhet och förändrat uppfattningen om varumärket och gjort att Lidl idag hamnar på Indikats lista över stjärnvarumärken i Sverige.

 

Anmäl dig här.

Elite Hotel (Mimersalen) Kungsgatan 75, Umeå

Fredag 9 december

12.00-13.00 lunch serveras kl. 11.30


Talare

Josefine Richards och Rikard Holst Creative Director och Art Director, INGO Stockholm