Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Du måste inte vänja dig – Lanseringen

Motivering:
När andra aktörer målar upp extrema, bombastiska och fantastiska scenarios om hur livet som miljonär skulle kunna bli, tar den här avstamp i den krassa vardagsrealismen. Eurojackpot slår fast att du inte måste vänja dig, och får människor att måla upp egna bilder av hur livet skulle kunna bli. Sant, elegant och relevant. Och extra starkt eftersom den väl utvalda låten inte bara bär kommunikationen i audio utan har huvudrollen genom hela kampanjen. Gör du som alla andra får du samma resultat som alla andra. Gör du tvärtom blir det guldägg.

Arbetsgrupp

  • Kommunikationsansvarig, Svenska Spel
    Lotta Westerberg
  • Marknadsansvarig, Svenska Spel
    Charlotte Burlin
  • Kundansvarig, King
    Sunit Mehrotra
  • Creative Director, King
    Frank Hollingworth
  • Projektledare, King
    Peter Preisler
  • Produktionsledare, King
    Anna Sjöberg
  • Art Director, King
    Emelie Jinhee Johnsson
  • Art Director, King
    Linnéa Gardefjord
  • Copywriter, King
    Hedvig Hagwall Bruckner
  • Grafisk Formgivare, King
    Calle Cassel
  • Studio Manager, King
    Linnéa Svanbro
  • Regi, Flickorna Larsson
    Daniel Kilgren
  • Producent, Flickorna Larsson
    Karolina Kilgren