Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Janne Walk

Landslagets väg i fotbolls-VM såg tuff ut. Ungefär lika tuff som tränaren Janne Anderssons väg till jobbet. Varje morgon promenerar han nämligen de 12 kilometrarna mellan hemmet och Friends Arena. I sann ”Den som vet mest vinner mest” – anda gav vi hela svenska folket chansen att dela med sig av sina fotbollskunskaper inför VM. På en hemsida kunde alla fotbollsfans enkelt ge Janne sina tips som sedan visades på ett antal digitala utomhustavlor längs hans väg till jobbet. Vi använde oss av både fasta ytor där vi köpte exponering på de tider Janne promenerade förbi, samt extra skyltar som vi själva satte upp på mer oväntade ställen längs vägen, t ex på en båt.

Arbetsgrupp

  • Executive Creative Director, Perfect Fools
    Klas Lusth
  • Client Lead, Perfect Fools
    Petter Träff
  • Producer, Perfect Fools
    Michael Davinder
  • Copywriter, Perfect Fools
    Daniel Blomberg
  • Art Director, Perfect Fools
    Carl Larsson
  • Designer, Perfect Fools
    Mirjam Krook
  • PR Manager, Perfect Fools
    Julia Robertson
  • Designer, Perfect Fools
    Mattias Mattisson
  • Developer, Perfect Fools
    Stefan Lagergren
  • Designer, Perfect Fools
    Marc Scherlin
  • PR-manager, Perfect Fools
    Julia Robertson
  • Kommunikationsansvarig Oddset, Svenska Spel
    Eva Evesjö
  • Samarbetspartner
    SvFF