Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

#metoo

Stiftelsen Childhood arbetar mot våld och sexuella övergrepp på barn. Under #metoo synliggjordes många tidigare nedtystade berättelser om sexuella övergrepp, men fokus var nästan uteslutande på vuxnas berättelser. Även barn utsätts för sexuella kränkningar. Detta ville Childhood uppmärksamma med en annons. Barnens röst behöver också höras i #Metoo.

Arbetsgrupp

  • Creative Director, King
    Frank Hollingworth
  • Copywriter, King
    Hedvig Bruckner
  • Art Director, King
    Linnéa Gardefjord
  • Kundansvarig, King
    Sunit Mehrotra
  • Projektledare, King
    Pernilla Berg
  • Produktionsledare, King
    Lena Ivarsson
  • Generalsekreterare, Childhood
    Paula Guillet de Monthoux
  • Berhgs-praktikanter, King
    Jack Strömer
  • Berhgs-praktikanter, King
    Simon Magnusson
  • Original, Crosby
  • Kommunikationsansvarig, Childhood
    Åsa Andreasson