Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Old Milk

Litade vi mer på våra sinnen än bäst-före-datum skulle matsvinn minska markant. Därför skapade Coop, Sveriges grönaste matkedja, Old Milk – världens enda parfym som luktar dålig mjölk & därför hjälper dig avgöra när mjölken hemma bör slängas. Den upplevelsecentrerade aktiveringen riktades mot unga miljömedvetna svenskar med barn vars matsvinn är stort. För att väcka uppmärksamhet förpackades den stinkande nyheten som en premiumparfym & skickades till journalister & opinionsbildare. Samtidigt släpptes en onlinefilm så målgruppen möttes av doften & Coops viktiga budskap på relevanta plattformar. De kunde även uppleva doften via annonser med doftprov & sampling på centrala platser i landet, där de kunde prata hållbarhet med Coop. Allt ledde till kampanjsidan dit flera kom för att läsa om matsvinn & beställa doften. T.o.m. skolor bad att få använda doften. Med Old Milk lyckades Coop skapa en aktivering som lät dem interagera med sin målgrupp på ett nytt sätt & hjälpa dem leva mer hållbart.

Arbetsgrupp

  • Art Director, Edelman Deportivo Stockholm
    Simon Kraft
  • Copywriter, Edelman Deportivo Stockholm
    Anna Werkell
  • Projektledare, Edelman Deportivo Stockholm
    Joachim Ewert
  • Art Director, Edelman Deportivo Stockholm
    Sebastian Brännén
  • Creative Director, Edelman Deportivo Stockholm
    Rasmus Keger
  • PR Strategist, Edelman Deportivo Stockholm
    Sofie Segerborg
  • Content Strategist, Edelman Deportivo Stockholm
    Jonas Axblom
  • CMO, Coop
    Björn Larsson
  • Head of Marketing, Coop
    Marie Wedin
  • Project Manager, Coop
    Sofia Borgblad
  • Communication Director, Coop
    Anna Rasin
  • Head of press and external communication, Coop
    Tobias Rydergren
  • Press secretary, Coop
    Ann Persson
  • Sustainability strategist, Coop
    Anneli Bylund
  • Head of Digital Editorial office, Coop
    Annika Ulfvin
  • Content Manager, Coop
    Elsa Andersson
  • Web editor, Coop
    Hanna de Ron
  • Coop
    Sofia Borgblad
  • Fotograf, Philip Karlberg
    Philip Karlberg