Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Read Proof Sharing

Bakgrund & Brief: Adobe Fonts (tidigare Adobe Typekit) är en prenumerationsbaserad typsnittstjänst som erbjuder nedladdning av högkvalitativa typsnitt. Under 2018 ville Adobe öka användandet av Adobe Fonts och inspirera kreatörer att designa med typografi. Insikt: Det finns en uppsjö av typsnittstjänster på marknaden. För att få målgruppen att börja använda just vår tjänst och våra typsnitt behövde vi skapa något unikt. Något som gav verktygen själ, bortom tekniken. Lösning: 1932 stängde nazisterna abrupt ned det ikoniska designinstitutet Bauhaus och många potentiella designklassiker lämnades kvar ofärdiga. Tillsammans med Bauhaus Foundation och några av världens främsta typografer har vi, från ofullständiga skisser, färdigställt fem unika typsnitt och gjort dem tillgängliga i Adobe Fonts. Ett projekt där det som stoppades och förbjöds av nazisterna för nästan ett sekel sedan fått nytt liv i händerna på en ny generation kreatörer.

Arbetsgrupp

  • AD, INGO
    Max Hultberg
  • ECD, INGO
    Björn Ståhl
  • Copy, INGO
    Rasmus Andersson
  • Tech Director, INGO
    Stefan Kindgren
  • Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare, Magasinet Fokus
    Claes De Faire
  • Upplagechef, Magasinet Fokus
    Marie Henning