Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Taxitolkarna

Motivering:

Där andra såg problem såg de möjligheter. Där andra hörde bruten svenska hörde de flytande spanska. Där andra såg en taxichaufför såg de reklam. Med hjälp av resurser som redan fanns lyckades man skapa intern stolthet och möten mellan människor, länder och kulturer. Årets Guldägg i kategori event går till King och Taxi Stockholm för Taxitolkarna.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Frank Hollingworth
  • Art Director
    Josephine Wallin
  • Copywriter
    Christoffer Dymling
  • Account Supervisor
    Sunit Mehrotra
  • Account Director
    Peter Preisler
  • Account Manager
    Lena Ivarsson
  • Planner
    Per Wilson
  • Producent
    Colony
  • Byråproducent
    Marcus Sundqvist
  • Production Co/Producent
    Pål Åsberg//Standar
  • Advertiser's Supervisor, Taxi Stockholm
    Carina Herly
  • Originalproduktion, Taxi Stockholm
    Mathias Ewert