Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

The Swedish Number

Motivering:

Ibland är det svårt, ibland är det enkelt. Den här gången var valet enkelt. För lika enkel som smart är idén som vinner årets guldägg i PR. Ring mamma på en gång. Eller varför inte ringa en random svensk? Årets Guldägg i kategori PR går till Ingo och Svenska Turistföreningen för The Swedish Number.

Arbetsgrupp

  • Executive Creative Director
    Björn Ståhl
  • Art Director
    Gustav Westman
  • Account Director
    Joachim Ewert
  • Head of Planning
    Josefin Billström
  • Planner
    Julia Blomquist
  • Copywriter
    Magnus Ivansson
  • Generalsekreterare, Svenska Turistföreningen
    Magnus Ling
  • PR-byrå
    Cohn&Wolfe Stockholm
  • Projektledare, Cohn&Wolfe Stockholm
    Tero Marjamäki, Cecilia Lindqvist
  • PR-byrå
    Grey PR NYC
  • President Activation & PR
    Amy Tunick


  • Digital byrå
    Digital Services
  • Projektledare
    Henrik Österman