Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Nominerade: Electric Minimalism

Polestar ville göra en stolt varumärkesbyggande utomhuskampanj som kommunicerade deras fokus på design och eldrift. Så hur berättar vi om Polestars helelektriska ambition, samtidigt som vi visar deras minimalistiska designfilosofi? Vi förvandlade 400 utomhuspelare till batterier. Polestars symbol bildade plustecknet och ett långt tankstreck bildade minustecknet. En avskalad kampanj som visade Polestars två viktigaste värden, eldrift och minimalism, riktad mot en smal, medveten målgrupp.

Arbetsgrupp

  • Head of Marketing
    Nils Rylén, Polestar Sverige
  • Marketing Communications Manager
    Anna Falk, Polestar Sverige
  • Client Manager
    Mikael Karlsson, Dentsu X
  • Creative/Art Director
    Leo Dal, F&B
  • Creative/Copywriter
    Pontus Caresten Lychou
  • Account Director
    Magnus Wretblad
  • Account Manager
    Katarina Klofsten
  • Designer
    Martin Joelsson