Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Nominerade: Nyhetsångest

Uppdraget var att att göra en insats för Mindler på World Mental Health Day den 19e oktober 2023 – dagen då mental ohälsa uppmärksammas världen över. Vi identifierade en dramatisk ökning av människor som led av oro och ångest på grund av alla negativa nyheter som fyllde tidningarna under just denna period: krig i Ukraina och nu även i Gaza, inflation och de allt mer akuta klimatproblemen. För att visa att Mindler fanns där för alla som upplevde denna sk ”nyhetsångest”, tog Mindler över omslaget på Svenska Dagbladet på World Mental Health Day. Ett sätt att visa att om du mår dåligt av allt du kommer läsa så finns hjälp att få.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Olle Langseth, Save Our Souls
  • Art Director
    Clara Uddman, Save Our Souls
  • Strategist
    Axel Tesch, Save Our Souls
  • Designer
    Jesper Hellzén, Save Our Souls
  • Produktionsledare
    Cornelia Fleming, Save Our Souls
  • Growth & Marketing Lead
    Victor Salomonsson, Mindler
  • Brand Manager
    Sandra Karlsson, Mindler
  • Chief Revenue Officer
    Amalie Angelskår, Mindler