Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Nominerade: Oatly in Paris

Vi fick vi höra att väggmålningar från företag i Paris bara är accepterade om de är ’konstnärligt’ gjorda och inte visar några loggor eller produkter. Viktigt att följa regler, tänkte vi, men vi ville också ge Parisarna en bra introduktion till Oatly som normbrytare eftersom det här var vår första kampanj i Frankrike.

Budskapen på väggarna målades av lokala konstnärer som sedan också handmålade Oatly-förpackningar i skeva perspektiv på en lastpall med flyttlådor, en bajamaja och en skåpbil. Objekten placerades sedan framför väggarna så att när de sågs från rätt vinkel –en vanlig vinkel för de flesta som gick förbi– skapade illusionen av en komplett vägg där produkten antingen svarade på det målade budskapet eller alternerade det.

Vi ville såklart att folk utanför Paris också skulle få se dem, så vi filmade när objekten placerades framför väggarna och publicerade i våra egna kanaler. Filmerna blev våra mest delade, gillade och kommenterade och från Paris la folk upp egna filmer och bilder av målningarna på sina konton. Kort och gott såg vi det största engagemang vi har fått för någon av våra utomhuskampanjer någonsin.

Arbetsgrupp

  • Executive Creative Director
    Martin Ringqvist, Oatly Department of Mind Control
  • Creative Director
    Oskar Pernefeldt, Oatly Department of Mind Control
  • Copywriter
    Mårten Vennelin, Oatly Department of Mind Control
  • Creative Project Lead
    Anna Häggström, Oatly Department of Mind Control
  • Production Manager
    Lisen Axelsson, Oatly Department of Mind Control
  • Graphic Designer
    Kristoffer Hiller, Oatly Department of Mind Control
  • Global Design Director
    Lars Elfman, Oatly Department of Mind Control
  • Gobal Media Manager
    Magda Szmilewska, Oatly Department of Mind Control
  • Gobal Media Manager
    Catalina Östrell, Oatly Department of Mind Control
  • Social Content Planning Lead
    Anni Tjebbes, Oatly Department of Mind Control
  • Director of Public Relations EMEA
    Erica Wigge, Oatly Department of Mind Control
  • Brand Director France & Southern Europé
    Iggy Diez, Oatly Department of Mind Control
  • Brand Lead France
    Elise Prigent, Oatly Department of Mind Control
  • Managing Director
    Andrew Brunton, Billups
  • Client Strategy Director
    Jonathan Everaer, Billups
  • Media Operations Director
    Laetitia Clisson, Avenue Agency
  • Media Strategy Director
    Gael Gueye, Avenue Agency
  • Head of Production
    Maxime Girard, Avenue Agency
  • Street Artist
    Thomas Mestre, Avenue Agency
  • Street Artist
    Vincent Ambec, Avenue Agency
  • Street Artist
    Alexandre de Girardier, Avenue Agency
  • Street Artist
    Kevin Beck, Avenue Agency
  • Street Artist
    Nicolas Ivon, Avenue Agency
  • Head of Street Operations
    Laurent Roussel, Avenue Agency
  • Street Team
    Mehdi Dalodiere, Avenue Agency