Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Nominerade: Slag per sekund

UN Women Sverige jobbar med att stoppa våld mot kvinnor globalt. Ett problem som är extremt utbrett. Så pass utbrett att åtta kvinnor misshandlas varje sekund, runt om i världen. Vi säger det igen. Åtta kvinnor i sekunden. Det är galet. Fel. ORIMLIGT. Något som vi ville få människor att känna. Därför tog vi fram en på många sätt ganska irriterande kampanj där vi på ett extremt enkelt sätt dramatiserade insikten.

Arbetsgrupp

  • Chief Creative Officer
    Andreas Dahlqvist, NORD DDB
  • Creative Director
    Josephine Wallin Ankarstrand, NORD DDB
  • Junior Strateg
    Jenny Beckman, NORD DDB
  • Projektledare
    Carin Lagergren, NORD DDB
  • Senior Copwriter
    Fanny Svensson, NORD DDB
  • Senior Copywriter
    Urban Wirdheim, NORD DDB
  • PR- Strateg
    Aynur Isayeva, NORD DDB
  • Daniel Kilgren
    Regissör, Flickorna Larsson
  • Kets Eklund
    Ljuddesigner, Flickorna Larsson
  • Christina Knight
    ECD/Vice ordförande, UN Women Sverige
  • Robert Aras
    Strateg/styrelseledamot, UN Women Sverige
  • Henrik Jansson
    Strateg/styrelseledamot, UN Women Sverige
  • Louise Waller
    Insamlings- och kommunikationsansvarig, UN Women Sverige
  • Patrik Meder
    Projektledare, OMD
  • Anna Burgaz
    Mediaspecialist, OMD