Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Nominerade: Urban Miner

För att säkra Sveriges fred, frihet och självständighet behöver Försvarsmakten både militär och civil kompetens. IT-experter är särskilt svåra att locka över från techbolag och startups - arbetsgivare som oftast kan erbjuda högre löner och bättre förmåner.

Därför skapade vi en bred kampanj där vi erbjöd en förmån som ingen annan kan ge: förmånen att försvara Sverige.

Bland alla enheter i kampanjen var det en särskilde sig. Den har vi valt att skicka med här. Reddit-användaren CutestCuttlefish tyckte till exempel att ”Försvarsmakten har årets bästa annons för utvecklare” och 736 andra användare höll med.

Arbetsgrupp

  • Kreatör
    Jens Østrem, Nord DDB
  • Kreatör
    Ingrid Hvidsten, Nord DDB
  • Senior Creative / Creative Director
    Frank Nystuen , Nord DDB
  • Senior Creative / Creative Director
    André Gidoin, Nord DDB
  • Nordic Creative Director
    Simon Higby, Nord DDB
  • Kundansvarig
    Paulina Draganja , Nord DDB
  • Produktionsledare
    Emma Gauci , Nord DDB
  • 3D artist
    Beau Roberts, Nord DDB
  • Produktionsledare
    Jorunn Wold , Nord DDB
  • Formgivare
    Rune Gabrielsen, Nord DDB
  • Formgivare
    Emil Langbraaten , Nord DDB
  • Formgivare
    Elin Wiger Fengnell , Nord DDB
  • CCO
    Andreas Dahlqvist, Nord DDB
  • Regissör
    Alexander Biörsmark , House
  • Producent
    Julia Werme, House
  • Producent
    Julia Andersén , Bsmart
  • VFX lead
    Pär Wahlund , Bsmart
  • 3D lead
    Lisa Abelli , Bsmart
  • Creative Producer
    Robert Fernstedt , Bsmart
  • Nordic Marketing Specialist Gaming
    Nils Martin Øyo, Elkjop
  • Commercial coordinator
    Henning Nystad, Elkjop
  • Nordic Brand & Marketing Manager
    Christian Erga, Elkjop
  • Nordic Head of PR and Communications
    Jan Christian Thommesen, Elkjop
  • Xbox Content and Subscription Lead
    Nicholai Hamre, Xbox
  • Senior Product Marketing Manager
    Jeff Rivait, Minecraft
  • Integrated Marketing Manager
    Sam Brody, Minecraft
  • Senior Art Director
    Martin Johansson, Mojang
  • Senior Brand Manager
    Harry Elonen, Mojang
  • Senior Producer
    Christine Platon, Mojang