Barnsäkerhetens år
Kategori: PR År: 2010 Valör: Silverägg Uppdragsgivare: Volvia Försäkringar Byrå: Jerlov Kommunikation
En rikstäckande svensk undersökning visade att 1 av 4 föräldrar sätter sina barn felaktigt i bilen, vilket kan vara ödesdigert för barnens säkerhet. För att sprida kunskap om små barns rätt att sitta säkert i bilen (baklänges) och samtidigt understryka Volvias starka engagemang i trygghet och säkerhet i trafik utnämnde Volvia år 2009 till Barnsäkerhetens år. Kampanjen kulminerade i en rikstäckande manifestation där barn marscherade baklänges tillsammans.
Arbetsgrupp
Art Director
Carina Lindström
Copywriter
Therese Olofsson, Patrik Spång
Creative Director
Patrik Spång
Illustratör
Maria Kask
PR-konsult
Lina Hultén
Produktionsledare
Lotta Tengby, Marie Molander, Paula Swerin
Projektledare
Annika Svahn
Senior PR-konsult
Åsa Sandberg
Uppdragsgivare
Josefin Karlsson, Ingrid Olsson, Mikael Nilsson
Web Director
Johan Weisz
Följ Guldägget