Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Barnsäkerhetens år

En rikstäckande svensk undersökning visade att 1 av 4 föräldrar sätter sina barn felaktigt i bilen, vilket kan vara ödesdigert för barnens säkerhet. För att sprida kunskap om små barns rätt att sitta säkert i bilen (baklänges) och samtidigt understryka Volvias starka engagemang i trygghet och säkerhet i trafik utnämnde Volvia år 2009 till Barnsäkerhetens år. Kampanjen kulminerade i en rikstäckande manifestation där barn marscherade baklänges tillsammans.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Carina Lindström
  • Copywriter
    Therese Olofsson, Patrik Spång
  • Creative Director
    Patrik Spång
  • Illustratör
    Maria Kask
  • PR-konsult
    Lina Hultén
  • Produktionsledare
    Lotta Tengby, Marie Molander, Paula Swerin
  • Projektledare
    Annika Svahn
  • Senior PR-konsult
    Åsa Sandberg
  • Uppdragsgivare
    Josefin Karlsson, Ingrid Olsson, Mikael Nilsson
  • Web Director
    Johan Weisz