Barnsäkerhetens år

Kategori: PR
År: 2010
Valör: Silverägg
Uppdragsgivare: Volvia Försäkringar

En rikstäckande svensk undersökning visade att 1 av 4 föräldrar sätter sina barn felaktigt i bilen, vilket kan vara ödesdigert för barnens säkerhet. För att sprida kunskap om små barns rätt att sitta säkert i bilen (baklänges) och samtidigt understryka Volvias starka engagemang i trygghet och säkerhet i trafik utnämnde Volvia år 2009 till Barnsäkerhetens år. Kampanjen kulminerade i en rikstäckande manifestation där barn marscherade baklänges tillsammans.


Arbetsgrupp

Art Director
Carina Lindström

Copywriter
Therese Olofsson, Patrik Spång

Creative Director
Patrik Spång

Illustratör
Maria Kask

PR-konsult
Lina Hultén

Produktionsledare
Lotta Tengby, Marie Molander, Paula Swerin

Projektledare
Annika Svahn

Senior PR-konsult
Åsa Sandberg

Uppdragsgivare
Josefin Karlsson, Ingrid Olsson, Mikael Nilsson

Web Director
Johan Weisz


Andra vinnare i kategorin