Dear Steve Jobs

Kategori: PR
År: 2010
Valör: Guldägg
Uppdragsgivare: SVT

När vi skulle lansera SVT Play till iPhone dök det upp ett problem. Vi hade ingen aning om när Apple skulle godkänna appen. Men istället för att se det som ett hinder, vände vi det till vår fördel. Vi bjöd in alla SVT Play-älskare (det finns en hel del) att delta i en kampanj för att få appen godkänd så fort som möjligt. Och kampanjen riktades direkt till Apples VD Steve Jobs. Egentligen gjorde vi inte så mycket själva. Det största jobbet gjordes av svenska folket. Men så är det ju också Sveriges Television.


Arbetsgrupp

Art Director
Adam Ulvegärde

Copywriter
Marcus Hägglöf, Björn Engström

Kundansvarig
Erik Sollenberg

Planner
Tobias Nordström

Produktionsledare
Lina Strandäng

Projektledare
Ann Spennare-Bengtsson

Web Director
Sophia Lindholm

Webbproducent
Eva Råberg

Webbkreatör
Anton Robsarve


Andra vinnare i kategorin