Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Defeat Treat

Bakgrund:
O´Learys är Nordens största kedja av sportbarer. I Tele2 Arena öppnades i oktober en ny O´Learys-restaurang som med sina 4000 m2 är Europas största sportbar. Till största delen består O´Learys gäster av sportfans, som så gott som alltid tar med sig någon när de vill kolla sport.

Utmaning:
En stor del av att vara ett fan av ett lag är att laget trots allt förlorar ibland. Vilket i sin tur påverkar hur benägen man är att besöka O´Learys och spendera pengar. Men kan man istället göra något positivt av en förlust?

Lösning:
Vi skapade en gratis förlustförsäkring -få en värdekupong på 70 kr som gäller på öl, mat, glass eller något annat i restaurangen som plåster på såren varje gång laget förlorar. Affärssnyttan blir en växande skara återkommande gäster, insamlade e-postadresser och en stor förtjänad spridning.

Funktion:
Defeat Treat är en mobile first-lösning då kupongen bara har ett värde om man alltid har den med sig. Man kan byta favoritlag närsomhelst, även under pågående match, men ändringen börjar inte gälla förrän nästföljande match. Vinner ditt lag, utgår ingen kupong. Man behöver inte vara på plats för att Defeat Treat ska gälla, och om du inte använder kupongen innan ditt lags nästa match, brinner den inne.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    pj Lindqvist
  • Ateljéassistent
    Patrik Zachrisson
  • Copywriter
    Ulf Rönnbäck
  • Produktionsledare
    Eva Inde
  • Projektledare
    Rebecca Sellei
  • Uppdragsgivare
    Henrik Hermansson
  • Varumärkesstrateg
    Martin Ridderfors