Janne Walk

Kategori: Utomhus
År: 2019
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: Oddset

Landslagets väg i fotbolls-VM såg tuff ut. Ungefär lika tuff som tränaren Janne Anderssons väg till jobbet. Varje morgon promenerar han nämligen de 12 kilometrarna mellan hemmet och Friends Arena. I sann ”Den som vet mest vinner mest” - anda gav vi hela svenska folket chansen att dela med sig av sina fotbollskunskaper inför VM. På en hemsida kunde alla fotbollsfans enkelt ge Janne sina tips som sedan visades på ett antal digitala utomhustavlor längs hans väg till jobbet. Vi använde oss av både fasta ytor där vi köpte exponering på de tider Janne promenerade förbi, samt extra skyltar som vi själva satte upp på mer oväntade ställen längs vägen, t ex på en båt.


Arbetsgrupp

Executive Creative Director, Perfect Fools
Klas Lusth

Client Lead, Perfect Fools
Petter Träff

Producer, Perfect Fools
Michael Davinder

Copywriter, Perfect Fools
Daniel Blomberg

Art Director, Perfect Fools
Carl Larsson

Designer, Perfect Fools
Mirjam Krook

PR Manager, Perfect Fools
Julia Robertson

Designer, Perfect Fools
Mattias Mattisson

Developer, Perfect Fools
Stefan Lagergren

Designer, Perfect Fools
Marc Scherlin

PR-manager, Perfect Fools
Julia Robertson

Kommunikationsansvarig Oddset, Svenska Spel
Eva Evesjö

Samarbetspartner
SvFF


Andra vinnare i kategorin