Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

The Great Phone Swap

Uppdraget var att marknadsföra nya Xperia Z på Way Out West. En utmaning då WoW är ett starkt iPhone-fäste. För att få publiken att verkligen ifrågasätta sitt smartphone-val ville vi inte bara exponera Xperia Z, utan även sätta den i händerna på dem. Vi utgick från två insikter.

1. Festivalappen används mycket.
2. iPhones laddar ur snabbt.

Genom ett samarbete med WoW-appen kunde vi nå användare vars batterier höll på att ladda ur. Dessa fick ett meddelande om att de kunde ladda mobilen gratis hos Sony. Där kunde de dessutom låna en ersättningstelefon, en Xperia Z.

Xperian överraskade sedan med mat, dryck och give aways från b la Weekday. Ett antal exklusiva treats slumpades också ut; biljetter till WoW 2014, meet n’ greets med artister samt möjlighet att se konserter från scen.

För att folk skulle fokusera på, och upptäcka, Xperias överlägsna kamera, uppmanade vi dem att dela bilder i sin Instagram-feed med #phoneswap. Vinnarna fick möjlighet att “swap for good” – till en Xperia Z.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Jonas Wittenmark
  • Copywriter
    Jimmy Hellkvist, Tobias Carlson
  • Creative Director
    Tobias Carlson, Jonas Wittenmark
  • Designer
    Mattias Nordenham
  • Executive Creative Director
    Gustav Martner
  • Motion Graphics
    David Forss, Daniel Svärd
  • Produktionsledare
    Axel Widén
  • Projektledare
    Karin Branmark
  • Övrigt
    Account director: Therese Olander