Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Tredjetränaren

GAIS årskortsförsäljning har dalat senaste åren p.g.a. dåliga resultat. För att vända trenden gjorde GAIS något som inget annat lag i världen gjort tidigare. De lät en årskortsinnehavare leda laget i en seriematch. Urvalet gjordes på ansökningar som skickades till klubbledningen.

Kampanjens mål var att sälja fler årskort men också att stärka relationen mellan laget och de fans som tappat tron. Genom att använda fansens passion och vilja att lyfta laget lyckades vi bevisa att fotboll är en lagsport där spelare och fans vinner och förlorar tillsammans.

Årskortsförsäljningen ökade med 21,9 % och media hjälpte till att sprida ordet om GAIS unika tilltro till deras fans och därigenom bygga stolthet över klubben.

Arbetsgrupp

  • Operativ Projekledare, Milk
    Marcus Aggfelt
  • Copywriter, Milk
    Anders Malm
  • Art Director, Milk
    Niklas Olovsson
  • Art director, Milk
    Andreas Bergendahl
  • Copywriter, Milk
    Anders Holmström
  • Art Director, Milk
    Kristofer Salsborn
  • Produktionsledare, Milk
    Marcus Aggfelt
  • Projektledare, Milk
    Anna Reynold
  • Fotograf/Filmare, Berner/Göthage
    Mikael Göthage
  • Fotograf/Filmare, Berner/Göthage
    Johannes Berner
  • Klipp, Frilans
    Alexander Toma
  • Marknadschef, GAIS
    Erik Bergkvist