Tredjetränaren

Kategori: Aktivering
År: 2019
Valör: Diplom
Uppdragsgivare: GAIS
Byrå: Milk

GAIS årskortsförsäljning har dalat senaste åren p.g.a. dåliga resultat. För att vända trenden gjorde GAIS något som inget annat lag i världen gjort tidigare. De lät en årskortsinnehavare leda laget i en seriematch. Urvalet gjordes på ansökningar som skickades till klubbledningen.

Kampanjens mål var att sälja fler årskort men också att stärka relationen mellan laget och de fans som tappat tron. Genom att använda fansens passion och vilja att lyfta laget lyckades vi bevisa att fotboll är en lagsport där spelare och fans vinner och förlorar tillsammans.

Årskortsförsäljningen ökade med 21,9 % och media hjälpte till att sprida ordet om GAIS unika tilltro till deras fans och därigenom bygga stolthet över klubben.


Arbetsgrupp

Operativ Projekledare, Milk
Marcus Aggfelt

Copywriter, Milk
Anders Malm

Art Director, Milk
Niklas Olovsson

Art director, Milk
Andreas Bergendahl

Copywriter, Milk
Anders Holmström

Art Director, Milk
Kristofer Salsborn

Produktionsledare, Milk
Marcus Aggfelt

Projektledare, Milk
Anna Reynold

Fotograf/Filmare, Berner/Göthage
Mikael Göthage

Fotograf/Filmare, Berner/Göthage
Johannes Berner

Klipp, Frilans
Alexander Toma

Marknadschef, GAIS
Erik Bergkvist


Andra vinnare i kategorin