Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

30 sekunder

En radiospot ger en ett fåtal sekunder att påverka någon – ett uppdrag som är svårt, speciellt när det handlar om en så komplex fråga som rökning. Genom att använda tidsbegränsningen i berättandet fick vi ett narrativt format med inbyggd dramatik, som dessutom knyter an till rökarens allt kortare tid. För att balansera upp textens tunga budskap valde vi en ung röst med personligt tilltal.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Max Alm
  • Copywriter
    David Alledal, Emil Löfman
  • Creative Director
    Peder Westerberg
  • Produktionsledare
    Cecilia Benninge
  • Projektledare
    Clas Vingård
  • Regissör
    John F Swartling