Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

4 italienska ord

Dixikon är en internetbokhandel som säljer utvald litteratur på originalspråk. Böckerna som säljs är utvalda och rekommenderade av 30 välkända och
kunniga skribenter.

Målgruppen för oöversatta böcker är begränsad och spridd över hela landet.
Vi valde att nå de presumtiva kunderna vid deras gemensamma vattenhål;
kultursidorna på landets dagstidningar. För att ge Dixikon redaktionellt
utrymme skickades därför asken till kulturredaktioner runt om i landet.

Utskicket bestod av en ask med fyra italienska ord, handplockade och
försiktigt nedpackade av Ragnar Strömberg. (Strömberg är en av skribenterna som väljer ut böckerna, han är expert på italienska litteratur.)

För att ge associationer till det handplockade urvalet av boktitlar är asken ändamålsenligt litterärt exklusiv.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Björn Eklind, Lisa Sandström
  • Copywriter
    Olof Gustafsson, Joseph Engman
  • Produktionsledare
    Katarina Klofsten
  • Uppdragsgivare
    Per Brodén