Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

50/50

Motivering:
Stot grattis Ingo och Burger King till ett mycket välförtjänt ägg. Trots tufft motstånd och ovanligt många guldäggsvärdiga bidrag, var det ändå ett som stack ut som en solklar vinnare redan från början. En sådan där pangide som gör alla oss andra avundssjuka. Så enkelt och genialt och dumt och smart på samman gång. Helt omöjligt att motstå. Det var till och med så att vegetarianerna i juryn funderade på om det inte hade varit värt att dra en chansning. Och för den som i framtiden funderar över vad som egentligen menas med ”aktivering” kan man hädanefter hänvisa till Guldäggsboken 2019. Bättre än så blir det inte.

Arbetsgrupp

  • ECD, INGO Sthlm
    Björn Ståhl
  • Art Director, INGO Sthlm
    Max Hultberg
  • Copywriter, INGO Sthlm
    Magnus Ivansson
  • Account Director, INGO Sthlm
    Rickard Allstrin
  • Account Manager, INGO Sthlm
    Mia Melani
  • Agency Producer, INGO Sthlm
    Pia Dueholm
  • Tech Director, INGO Sthlm
    Stefan Kindgren
  • Graphic Designer, INGO Sthlm
    Karolina Fellenius
  • Graphic Designer, INGO Sthlm
    Åsa Eklund
  • Head of Strategy, INGO Sthlm
    Simon Stefansson
  • GM, Burger King
    Iwo Zakowski
  • CMO, Burger King
    Daniel Schröder
  • Head of innovation, Burger King
    Maria Oddbjörn