Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

805 Million Names

Motivering:

I kommunikation väger vi ständigt möjligheter mot risker. Vi måste kunna lita på att en fotbollsstjärna ska göra mål och ta av sig matchtröjan. För det är bara så han kan hjälpa 805 miljoner människor som ingen pratar om, att bli det enda som vi pratar om. Resultatet när det fungerar? Gåshud. Och när Zlatan tittar på ett guldägg så speglar sig guldägget i Zlatan.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Fredrik Jansson, Karolina Widell
  • Art Director
    Staffan Lamm, Andreas Malm
  • Account Supervisor
    Hans Andersson
  • Account Manager
    Martin Johansson
  • Agency Producer
    Jens Odelbring
  • Digital Agency Producer
    Peter Gaudiano
  • Produktionsbolag
    New Land
  • Director
    Gustav Johansson
  • Director of Photography
    Niklas Johansson
  • Editor
    Robin Siwe
  • Producer
    Sophie Tamm Christensen
  • Post Production
    Stopp / Family
  • Web agency
    Lundgren+Lindqvist
  • Developer
    Mikael Holm

  • PR, Social Media & Content Integration
    Mathias Eriksson, Charlotte Henriksson, Tereza Franzén
  • Music Artist
    Jónsi
  • Music Written by
    Jón Þór Birgisson
  • Music Produced by
    Peter Katis
  • Song Title
    Tornado
  • Uppdragsgivare
    Marina Catena, Zlatan Ibrahimovic, Helena Seger
  • Media Partners
    Thor Nielsen & Jakob Stigler, BeOn/AOL