Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
A Hard Pill To Swallow
- Kategori: PR
- År: 2020
- Valör: Guldägg
- Uppdragsgivare: Apotek Hjärtat
- Byrå: Åkestam Holst NoA
Motivering:
Jesus må ha gjort vin av vatten. Och vin i all ära. Men här ökades komplexiteten genom att faktisk medicin utvanns ur vattnet. En “anti-medicin” som med sin skadliga cocktail ger hög innovativ kraft och vänder på perspektivet för att skapa uppmärksamhet kring föroreningar från medicintillverkning. Med en stabil bas i forskning, en stark idé och design, förtjänar kampanjen vår uppmärksamhet och skapar en faktisk förändring genom en ny märkning. Ett textboksexempel på hur modern PR bör drivas som kommer att vara en måttstock även när mycket vatten hunnit rinna under broarna.
Arbetsgrupp
- Art Director, Åkestam Holst NoA
Joakim Khoury - Art Director, Åkestam Holst NoA
Martin Noreby - Copywriter, Åkestam Holst NoA
Simon Lublin - Copywriter, Åkestam Holst NoA
Rickard Beskow - Art Director, Åkestam Holst NoA
Michal Sitkiewicz - Formgivare, BKRY NoA
Anna Forsberg - Creative Director, Åkestam Holst NoA
Magnus Jakobsson - Projektledare, Åkestam Holst NoA
Lina Engler - Produktionsledare, Åkestam Holst NoA
Linda Bryttmar - Strateg, Åkestam Holst NoA
Karl Wikström - Fotograf/retuschör, BKRY NoA
Olov Öqvist - Formgivare, BKRY NoA
Lotta Person - Producent, BKRY NoA
Henrik Adenskog - Production Manager, BKRY NoA
Sarah Frey - Digital Producer, BKRY NoA
Alex Picha - Developer, BKRY NoA
Kalle Peterz - Motion Designer, BKRY NoA
Eskil Lundberg - Directing Photographer/Motion Creative, BKRY NoA
Nisse Axman - PR, NoA
Digge Zetterberg Odh - Produktionsledare, Åkestam Holst NoA
Jennie Strinnhed - Projektledare Marknadskoncept, Apotek Hjärtat
Anna Mossklint - PR-ansvarig, Apotek Hjärtat
Isabella Rönnmark - Marknadschef, Apotek Hjärtat
Fredrik Kullberg - Innovation Partner
Research Institute of Sweden - PR-byrå
Wenderfalck - Bold Scandinavia NoA