Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

A–TO–B

Bidragsbeskrivning:
Venue Retail Group äger och driver Accent, Morris och Rizzo ett nätverk av 150 butiker i Norden som specialiserat sig på väskor och skor. VRG kontaktade oss 2014 – de ville skapa något nytt på väskmarknaden. Marknadsundersökningar, konkurrensanalyser och samtal med kund visade snart att dagens marknad inte erbjöd någon plats som erbjöd allt man behöver på resan, på ett ställe, oavsett var eller hur långt de ska. Vi skapade ett helt nytt varumärke, allt från idé till namn, strategi, varumärkesplattform, identitet och retaildesign. Resultatet blev en plats som samlar och saluför fantastiska, smarta och användbara produkter för folk på resande fot. Så skapas A–TO–B. Vi byggde ett modernt och flexibelt varumärke med ett tydligt syfte: att vara där när du flyttar från punkt A till punkt B, och varje steg där emellan. De första A–TO–B-butikerna invigdes under 2015, för att hjälpa dig organisera ditt mobila liv, oavsett om du är på väg hem från skolan eller ska resa runt jorden.

Arbetsgrupp


  • Executive Creative Director/Founder
    Björn Kusoffsky
  • Creative DIrector
    Nina Granath
  • Strateg/Projektledare
    Karin Blomberg
  • Designer
    Lukas Nässil
  • Produktionsledare
    Camilla Nilsson
  • Arkitektbyrå
    No Early Birds