Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Above and beyond

Motivering:
Med en budget som var betydligt mindre än våra ambitioner behövde vi smarta lösningar. Vi specialdesignade en rörlig modell av planet som riggades med kameror i en studio och filmades mot green screen. Det gjorde att vi kunde få en analog känsla, som om kameran var monterad på planet på samma sätt som om det hade filmats i luften. Vi filmade plates för bakgrunden i Monument Valley, och använde oss av en sammanhållen färgskala (röd sand, blå himmel och silverflygplan). Regissören arbetade med vår noggrant utvalda skådespelare för att få fram de rätta reaktionerna och en autentisk känsla. Rörelserna från vår flygplansmodell återskapades i postproduktionen genom en CGI-modell av flygplanet för att nå fram till slutresultatet. Vi lade också till optiska defekter i VFX-skotten för att få dem mer autentiska. Musiken specialskrevs för att ge en känsla av spelfilm. Varje detalj togs noggrant omhand för att skapa en autentisk och visuellt episk film. Com Hems koncept ”Starkare upplevelser” bygger på insikten om att den bästa underhållningen är den som är så stark att den får en att förlora uppfattningen om tid och rum och istället sugas in i innehållet. Den här gången var briefen att kommunicera ett ännu snabbare bredband – för långt ifrån första gången i kategorin. Vi valde att dramatisera det genom svindlande hastigheter, bokstavligt talat.

Arbetsgrupp

  • Marknadsdirektör, Com Hem
    Jonas Lundquist
  • Reklamchef, Com Hem
    Åke Balfors
  • Projektledare, M&C Saatchi
    Bjarte Eide
  • Senior Strateg, M&C Saatchi
    Erika Fondin
  • Produktionsledare, M&C Saatchi
    Daniel Sundin
  • Creative Director/Art Director, M&C Saatchi
    Alexander Elers
  • Copywriter, M&C Saatchi
    Nicholas Düfke
  • Grafisk Formgivare, M&C Saatchi
    Anton Hååg
  • Grafisk Formgivare, M&C Saatchi
    Matilda Lindqvist
  • Byråproducent, Always Frank
    Mattias Coldén
  • Exekutiv producent, Bleck
    Pål Åsberg
  • Producent, Bleck
    Lars Nordenson
  • Regissör, Bleck
    Rune Milton
  • DOP
    Paul Meyers
  • Editing
    Adam Nielsen
  • Sound Design
    Kevin Koch
  • VFX Supervisor & Grading
    Michael Balle
  • VFX, The Gentlemen Broncos VFX
    Kim Fersling
  • VFX, The Gentlemen Broncos VFX
    Alexander Schepelern
  • Music Composer
    Jonas Larsen
  • Voice-over
    Röster