Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Absolut Art

Bidragsbeskrivning:
Absolut Art lanserades 2015 med en ambition att låta den samtida konsten bli tillgänglig att konsumera för alla, genom absolutart.com. Absolut samarbetar med lokala konstnärer som skapar begränsade upplagor av utvalda prints. Vi fick uppdraget att utveckla ett förpackningskoncept (strukturellt och grafiskt) för att förpacka den inramade konsten och ge konsumenten en så pass positiv ”unboxing-experience” så att hen delar den med andra. Designen Vi ville skapa en förpackning som gjorde ett statement och som spelade väl med den samtida känslan som både finns i verken och i affärsidén. Det strukturella arbetet var ett tätt samarbete med tryckeriet Aare. Kvistpappret till boxarna specialbeställdes från ett pappersbruk, de fluorescerande färgerna blandades på plats och screentrycktes. Slutligen kläddes boxarna in för hand. Boxarna har fått mycket positiv uppmärksamhet och används även som en del av den bärande kommunikationsidé för hela Absolut Art.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Yashar Niknam
  • Designer
    Carl Du Rietz, Johan Lagerwall
  • Projektledare
    Simon Kamras
  • Produktionsledare
    Charlotta Bengtsson
  • Agentur
    Skarp Agent
  • Fotograf
    Tomas Monka
  • Director Absolut Art & Innovations
    Nahema Mehta
  • Uppdragsgivare
    Marcus Lådö
  • Tryckeri
    Aare
  • Projektledare
    Alexander Borg