Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

ABSOLUT CRAFT – BARTENDER'S COLLECTION

AV BARTENDERS – FÖR BARTENDERS.

ABSOLUT har alltid haft en nära relation med den professionella bartendervärlden. ABSOLUT CRAFT är ett samarbete mellan ABSOLUT och den legendariske bartendern och mixologen Nick Strangeway som skapat en infuserad vodka på färska ingredienser. Konceptet är skräddarsytt för att möta kraven från världens stjärnbartenders. Den första serien innehåller smakerna Bitter Cherry, Smokey Tea och Herbaceous Lemon.

Den ursprungliga ABSOLUT flaskan inspirerades av antika medicinflaskor. Detta är ett tema som utvecklats vidare i ABSOLUT CRAFT genom att tinta den ikoniska flaskan silvergrå – ett vanligt sätt att skydda innehållet bland 1600-talets apotekare som fungerar även för ABSOLUT CRAFT idag. Den sofistikerade grafiken understryker hantverket som ligger bakom produkten. Den klassiska medaljongen med L.O. Smith, ABSOLUTs grundare, har fått lämna plats till förmån för en symbol för alkemisk destillering, som varit en gemensam ledstjärna i det kreativa arbetet.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Thomas Schaad (No Picnic), Henrik Billqvist (TBU)
  • Kundansvarig
    Jonas Andersson (TBU), Alfred Alfred (No Picnic)
  • Original Artwork
    Produktionsdesign
  • Produktionsledare
    Britt-Marie Möller (TBU)
  • Projektledare
    Jonas Westius (No Picnic), Felicia Leksell (TBU)
  • Uppdragsgivare
    Anna Kamjou, Global Director Design Strategy, Miranda Dickson, Senior Manager Global On Premise Strategy, Caroline Mörnås, Global Manager Design Strategy, Magnus Bidestam, Global Director Trade Marketing
  • Visualizer/Produktionsdesigner
    Stefan Wennerström (No Picnic)
  • Övrigt
    Industrial Designer: Urban Ahlgren (No Picnic)