Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

An album from the deep wild woods

Bidragsbeskrivning:
Det lilla Karlstad-bandet John Moose hade precis färdigställt sin debutskiva. Ett klassiskt konceptalbum som handlade om en fiktiv karaktär och hans resa från storstad till skog. En yttre och inre resa som blir en kamp mellan det stressiga civilisationslivet och naturlivet. För att generera uppmärksamhet kring albumet skapades en app. I appen kunde du lyssna på albumet i sin helhet, helt gratis och två veckor innan albumsläppet – men bara om du befann dig i en skog. En unik begränsningen som gick hand i hand med deras musik och realiserades med hjälp av telefonernas gps-teknik. Lanseringen blev en succé. Tidningar, radio och tv runt om i hela världen uppmärksammade deras album. Något som bandet aldrig kunnat ana. Under året som gått har de även fått en bokningsagent och planerat en turné. Dessutom uppfylldes en barndomsdröm för flera av bandets medlemmar – att bli omskriven i Rolling Stone Magazine.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Marcus Sjögren
  • Produktionsbyrå
    Bacill
  • Digital Director
    Tobias Norén