Genom att sälja drömmen om Berlin snarare än det billiga Berlin, ville Lufthansa stärka sina aktier på denna konkurrensutsatta och pris-fokuserade rutt. Med svenskarnas välkända förkärlek till staden som grund erbjöd vi ett nytt liv i Berlin inkl. biljett, lägenhet, språkkurs med mera: allt betalt av Lufthansa. För att vinna behövde du bevisa att du verkligen ville bli Berlinare och det gjorde du genom att juridiskt byta namn till Klaus-Heidi, en hen-vänlig sammanslagning av två tyska förnamn. Utmaningen lanserades i en integrerad kampanj, men utan köpt media. Klaus-Heidi skapade rubriker i bl.a. Economist, Spiegel, Huffington Post, AFP och Russia Today. Kampanjen fick 235 miljoner impressions och stod för 25 % av Lufthansas mentions i sociala medier globalt. 42 svenskar mellan åldrarna 19 och 67 bytte namn. 41 Klaus-Heidis fick ett personligt silver-kort med 60 000 poäng som tröst. Vinnaren Klaus-Heidi Andersson från Fjugesta fick ett officiellt välkomnande av Berlins borgmästare.