P&G ville visa hur bra Ariel är på fläckborttagning. Vår lösning var Ariel Fashion Shoot. Ett livesänt FB-spel och event där spelare i hela Norden kunde styra en industrirobot laddad med lingonsylt, choklad och ketchup. Roboten placerades i en transparent monter på Stockholms Central. Under 6 dagar köade tiotusentals nordbor för att fläcka ner 1000+ plagg som snurrade runt i montern. Varje dag dök plagg från bl.a. Chloé och Marc Jacobs upp. När någon lyckades tvättade vi plaggen live inför tiotusentals FB-fans och förbipasserande innan de fläckfria plaggen skickades hem till sina nya ägare – 1000 bevis på att Ariel håller vad de lovar. Kampanjen nådde 5 milj potentiella kunder, förtjänad och betald media sammanräknat.
Kampanjdelar:
– Event på Stockholms Centralstation
– Specialbyggd syltsprutande robot
– Facebook-app
– DR till inflytelserika bloggare
– Personliga sajter och filmer till bloggarna
– Webbtrailer
– TVC
– Live-stream videobanners
– DR till 1000 glada vinnare