Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Ariel Fashion Shoot

Hur drar man folk till en kampanj för tvättmedel på Facebook? Genom att ge 14 av Nordens mest inflytelserika modebloggare en sällsynt personlig anledning att skriva om den. Bloggarna fick varsitt VIP-kit inför kampanjen. Inuti låg speciellt utvalda designerplagg med en lapp som hänvisade till en personlig sajt, ex. www.tillcharlotte.se. På sajten låg en personlig film där vi fläckar ner och tvättar rent exakt det plagg han eller hon just packat upp. Totalt producerades 14 individuella filmer. 10 av 14 bloggare valde att skriva om kampanjen.

AFS var ett livesänt FB-spel och utomhusevent. Under kampanjens 6 dagar köade tiotusentals nordbor för att styra en robot laddad med lingonsylt, choklad och ketchup och försöka fläcka ner de 1000+ plagg som snurrade runt i vår transparenta monter på Stockholms Central. När någon lyckades tvättade vi plagget live inför tiotusentals FB-fans och skickade hem de fläckfria vinsterna till sina nya ägare – 1000 bevis på att Ariel håller vad de lovar.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Gustav Egerstedt, Lisa Engardt
  • Copywriter
    Petter Dixelius
  • Creative Director
    Adam Kerj
  • Designer
    Maria Wester
  • Planner
    Per Jaldeborg
  • Produktionsledare
    Charlotta Tibbelin, Jenny Larsson, Maria Lindskog-Klasén
  • Projektledare
    Tom Hedström
  • Uppdragsgivare
    Krister Karjalainen
  • Web Director
    Erik Hiort af Ornäs