Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Babybojen

När Trygg-Hansa under våren 2013 ville stärka sin position som barnens försäkringsbolag ytterligare upptäckte vi något skrämmande under vårt insiktsarbete; barn drunknar innan de fått chansen att lära sig simma. Därför utvecklade vi Babybojen i nära samarbete med Svenska Livräddningssällskapet. Ett trestegsprogram som hjälper föräldrar att lära sina barn att flyta hemma i badkaret från 9 månaders ålder. En övning som minskar drunkningsrisken. Babybojen gör att alla föräldrar oavsett kultur eller inkomst kan lära sina barn vattensäkerhet.

Vi tog fram en kampanj med videoinstruktioner för egna och sociala plattformar, ordnade gratis flyttillfällen med instruktör, tog fram pressmaterial och flytkit att beställa kostnadsfritt. Arbetet resulterade i mer än femtio mediegenomslag där lansering skedde genom ett inslag i Rapport och den totala räckvidden var nära på 8 miljoner. Hundratusentals har sett videoinstruktionerna och alla våra tusentals flytkit tog slut inom ett par veckor.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Viktor Waldås, Olle Thunberg
  • Creative Director
    Tom Beckman
  • Kundansvarig
    Kristina Windrup Olander
  • Mediaplanerare
    Anna-Karin Grenninger , David Augustsson
  • Mediastrateg
    Billy McCormac
  • Planner
    Therese Bohlin
  • Projektledare
    Anna Tropp