Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Bad ad ad

Med konceptet Där Livet Händer vill IKEA visa att man förstår hur människor lever – på riktigt – och hur deras produkter kan bidra till att göra livet lite enklare. Eller i alla fall mindre tråkigt. Frustrationen över reklamavbrott mitt i en långfilm känner många igen. Just den kan IKEA inte göra så mycket åt. Men när det gäller att skapa en skön vardagsrumsmiljö för hela familjen erbjuder man soffor, belysning, popcornskålar och det mesta som behövs. Reklamfilmen placerades före och under sändningar av långfilm och drama i TV4, samt på bio. Alltid först i blocket.

Arbetsgrupp

  • Copywriter, Åkestam Holst NoA
    Mark Ardelius
  • Art Director, Åkestam Holst NoA
    Jesper Holst
  • Creative Director, Åkestam Holst NoA
    Magnus Jakobsson
  • Copywriter, Åkestam Holst NoA
    Rickard Beskow
  • Art Director, Åkestam Holst NoA
    Michal Sitkiewicz
  • Kundansvarig Projektledare, Åkestam Holst NoA
    Kjell Månsson
  • Strateg, Åkestam Holst NoA
    Jerker Winther
  • Filmproducent, Åkestam Holst NoA
    Leila Widgren
  • Produktionsledare, Åkestam Holst NoA
    Agneta Oppenheim
  • Projektledare, IKEA
    Carin Jacobsson
  • Marknadschef, IKEA
    Patrik Nygren Bonnier
  • Reklamchef, IKEA
    Maria Granath