Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

bfresh (USA)

Bidragsbeskrivning:
BFRESH (USA)- MATBUTIK SOM TRENDIGT MODE OCH URBAN KULTURYTTRING bfresh är en ny sorts prisvärd matbutik – en mix mellan saluhall, restaurang och närbutik sammankopplat med e-handel. Uppdrag: utveckla ett helhetskoncept med allt från strategi och idé till arkitektur, varuvisning, visuell identitet, förpackningsdesign samt kommunikation i fysiska och digitala kanaler. bfresh:s koncept ändrar skepnad under dagen. På morgonen är det dagsljus och frukoststämning. Kvällstid är det klubbkänsla med nedtonat ljus och pumpande housemusik på hög volym – då dansas det nästan mellan grönsakshyllorna. Konceptet är utvecklat för den amerikanska marknaden. Butikerna är på cirka 1 000 kvm. Målgrupp. “value seeking urban foodies”. De första butikerna öppnade nyligen i Boston, Massachusetts och Fairfield, Connecticut.

Arbetsgrupp

  • Konceptansvarig
    Richard Kylberg
  • Projektledare
    Robert Runfors
  • Creative Director 3D
    Peter Lundbergh
  • Creative Director 2D
    Magnus Åström
  • Senior Designer
    Robert Gardfors
  • Formgivare
    Sandra Karlsson
  • Designer 3D
    Ambjörn Viking, Johannes Lagerås
  • Produktionsledare
    Tina Lejdemyr
  • Retail och varumärkesstrateg
    Tomas Conradi