Billboards Beyond Borders utnyttjade de digitala möjligheterna till max, genom att göra något som vi aldrig hade kunnat göra i den fysiska världen.
Med hjälp av ett innovativt kryphål i Google Street View kunde vi skapa en helt ny typ av utomhusreklam, som bara existerade online.
Vi ersatte existerande budskap på stora utomhustavlor i länder där yttrandefriheten är hotad, med faktiska citat från journalister som blivit censurerade eller tystade i just dessa länder. De meningar och ord som världsledarna inte ville höra blev nu meterhöga bokstäver vid platser som Röda Torget, Times Square och Taksim Square.
Genom att gifta ihop utomhus med digital kommunikation lyckades vi göra en global kampanj som öppnar upp för nya möjligheter inom marknadsföring, i en värld där linjen mellan fysiskt och digitalt blir alltmer suddig.
Varje utomhustavla besöktes 130 000 gånger (enligt Google Maps egna mätverktyg) och kampanjen fick en förtjänad räckvidd om 100 miljoner människor.