Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Björn Frantzén tolkar vårens mode
- Kategori: Bild Hantverk
- År: 2016
- Valör: Diplom
- Uppdragsgivare: Nordiska Kompaniet
- Byrå: Garbergs
Bidragsbeskrivning:
I mars 2015 öppnade stjärnkrögaren Björn Frantzén nya restauranger på NK. För att lansera samarbetet fick han i uppgift att tolka några av varuhusets modenyheter. Syftet var att befästa NK som en förstklassig matdestination samt att manifestera mötet mellan stil och smak. Fyra kreationer togs fram, ett för varje nytt restaurangkoncept: * För att representera den nya salladsbaren tillverkades en replica av en Diane von Furstenberg-klänning helt i sallad. * Kavajen med Polo Ralph Lauren som förlaga tillverkades av korkar från Gaston Vinbar i Gamla Stan för att lansera vinbarens nya systerkrog. * Afternoon Tea på Bobergs illustrerades som en efterrättsversion av en klänning från Valentino. * En klänning från Chloé efterliknades med ingredienser från menyerna i nya Bobergs Matsal. Samtliga kreationer tillverkades helt för hand. Annonserna gick som helsidor i DN men kreationerna återfanns även i onlinefilm och varuhusmaterial.
Arbetsgrupp
- Creative Director
Petter Ödeen - Projektledare
Joakim Landin - Produktionsledare
Elisabeth Philipson, Åsa Scherman - Copywriter
Rebecka Osvald, Sedir Ajeenah - Art Director
Johan Wilde, Erik Dagnell - Formgivare
Beatrice Sztanska - Kommunikations- & profilansvarig
Karin Svensson - Marknadskoordinator Reklam & PR
Maja Halling - Uppdragsgivare
Jenny Sandberg - Fotograf
Pelle Bergström - Stylist/Set-design
Martin Bergström - Mediabyrå
Scream - Producent
Helena Modin, Eugenia Hildestrand