Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 > Här är alla vinnare i Guldägget 2022 >

Björn Frantzén tolkar vårens mode

Bidragsbeskrivning:
I mars 2015 öppnade stjärnkrögaren Björn Frantzén nya restauranger på NK. För att lansera samarbetet fick han i uppgift att tolka några av varuhusets modenyheter. Syftet var att befästa NK som en förstklassig matdestination samt att manifestera mötet mellan stil och smak. Fyra kreationer togs fram, ett för varje nytt restaurangkoncept: * För att representera den nya salladsbaren tillverkades en replica av en Diane von Furstenberg-klänning helt i sallad. * Kavajen med Polo Ralph Lauren som förlaga tillverkades av korkar från Gaston Vinbar i Gamla Stan för att lansera vinbarens nya systerkrog. * Afternoon Tea på Bobergs illustrerades som en efterrättsversion av en klänning från Valentino. * En klänning från Chloé efterliknades med ingredienser från menyerna i nya Bobergs Matsal. Samtliga kreationer tillverkades helt för hand. Annonserna gick som helsidor i DN men kreationerna återfanns även i onlinefilm och varuhusmaterial.

Arbetsgrupp

  • Creative Director
    Petter Ödeen
  • Projektledare
    Joakim Landin
  • Produktionsledare
    Elisabeth Philipson, Åsa Scherman
  • Copywriter
    Rebecka Osvald, Sedir Ajeenah
  • Art Director
    Johan Wilde, Erik Dagnell
  • Formgivare
    Beatrice Sztanska
  • Kommunikations- & profilansvarig
    Karin Svensson
  • Marknadskoordinator Reklam & PR
    Maja Halling
  • Uppdragsgivare
    Jenny Sandberg
  • Fotograf
    Pelle Bergström
  • Stylist/Set-design
    Martin Bergström
  • Mediabyrå
    Scream
  • Producent
    Helena Modin, Eugenia Hildestrand