Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Bjud de små på en stor upplevelse

Bidragsbeskrivning:
Hemglass är förutom just glass kända för sina bilar och melodin de spelar. När vi fick i uppdrag att göra deras första radiokampanj på flera år var det just den vi valde att fokusera på. Tanken är att spoten ska spegla den stora känslan som väcks hos barnen när melodin spelas i kvarteret, och påminna de vuxna om vilken mäktig upplevelse det faktiskt är för de små när Hemglassbilen kommer. Men att fånga så stora känslor kräver en lika stor produktion… Resultatet är en 60 sekunder lång tolkning av Hemglassmelodin med stråkar, slagverk, trä- och bleckblås, toppat med en gosskör för att verkligen få fram det där stora. Lyssna och njut!

Motivering:
Hemglass stora tillgång är deras låt. Alla känner igen den. Men den är också en belastning. De flesta tycker att den är störande (inte bara Percy Nilsson). Men inget är omöjligt. Sätt den i händerna på en symfoniorkester och du får radioreklam som gör det störande vackert.

 

Arbetsgrupp

  • Operativ Projektledare
    Louise Wallgren
  • Art Director
    Karl Andersson, Lina Brunzell
  • Copywriter
    Katja Janford, Petter Nylind
  • Projektledare
    Magnus Tengzelius
  • Formgivare
    Åsa Stjärnquist
  • VD
    Mikael Sahlsten
  • Marknadskoordinator
    Ylva Lindblom, Emelie Hönig
  • Radioproduktion
    Flickorna Larsson
  • Kompositör
    Nils-Petter Ankarblom
  • Orkester
    Czech National Symfony Orchestra
  • Kör
    Adolf Fredriks Gosskör
  • Fotograf
    Jonny von Wallström