Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Bosses Mjölk

Bidragsbeskrivning:
Det finns många fördomar om Lidl. En är att deras mjölk kommer från Tyskland. Det stämmer inte, den är lika svensk som en Dalahäst. En Bosse Elfgren skrev t.o.m. om det på Lidls fb och undrade varför han skulle köpa tysk mjölk. Om Lidl kunde hjälpa Bosse att hitta sin svenska mjölk i kyldisken kunde det kanske hjälpa många. Så Lidli svarade på hans lilla inlägg, med ett gigantiskt svar. Lidls svenska mjölk hette plötsligt “Bosses Mjölk”. 3,6 miljoner nya förpackningar distribuerades till alla Lidl butiker i Sverige. Bosse kunde läsa om det i annonser, TV-reklam, på nätet, utomhus och på en banner som hängde bakom ett flygplan. Men många fler uppmärksammade kampanjen – det pratades mycket om den på gatan och i sociala medier. Bosse blev “Bosse” med svenska folket och en “världskändis” i sina hemtrakter. På bara en månad gick mjölkförsäljningen på Lidl upp med 8,2 % och fördomarna om tysk mjölk började försvinna från radarn.

Arbetsgrupp

  • Copywriter
    Josefine Richards
  • Art Director
    Rikard Holst
  • Creative Director
    Björn Ståhl
  • Projektledare
    Marie Klinte
  • Produktionsledare
    Joachim Ewert
  • Final art
    Andreas Mandahus
  • Planner
    Leon Phang
  • Chaufför
    Bosse Elfgren