Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
De flesta känner sedan tidigare till Beetle som en av Volkswagens mest ikoniska bilar. Alla känner till den som en rolig och lekfull bil. För att stärka varumärkets position som charmig rebell så behövde vi göra en kampanj som snarare talade till hjärtat än hjärnan. Resultatet blev Bug Run – ett interaktivt event i form av skalbaggslopp. Som V75 fast med insekter. Via kampanjsajt gissade man på vilken tid och i vilken ordning skalbaggarna skulle gå i mål. Antingen satsade man med poäng på kampanjsajten eller med pengar via Betsson. Genom att ha med Betsson som samarbetspartner skapade vi en exklusiv fusion mellan varumärken som lyfte kampanjen till en helt unik dimension. För att kunna sätta korrekta odds gick det ett kvallopp med 40 skalbaggar där de 32 snabbaste gick vidare till vårt event. Över en femdagarsperiod sändes det dagligen ett lopp. På kampanjsajten kunde man avläsa information om skalbaggarna för att maximera sina chanser att satsa på en vinnare i varje lopp.
Arbetsgrupp
Art Director Gustav Holm
Copywriter Martin Lindestaf, Simon Higby, Stefan Gustafsson
Creative Director Fredrik Simonsson, Magnus Jakobsson
Kundansvarig Jerker Fagerström
Originalare Niklas Andersson
Planner Patrik Ronström
Projektledare Eva Caspar
Technical Director Andreas Fabbe
Uppdragsgivare Carl Sundstedt
Web Director Karl-Johan Vogelius
Webbproducent Michael Nyberg
Övrigt Digital Designer, Martin Runfors, Head of Digital Production, Jojo Brännström