Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Caroline

Enligt Friends stora rapport inför skolstarten 2012 kränks var tredje elev i skolan. Svenska Skolinspektionen menar att nio av tio skolor gör för lite för att förhindra mobbning.

Denna radiospots syfte var att skapa uppmärksamhet för mobbningsfrågan samt att uppmana till att skänka pengar till Friends kamp mot mobbning.

Idén var att försöka återskapa en del av mobbningens dynamik: hur fällan gillras med vänlighet för att sedan slå igen om och om igen med fler och fler tanklöst deltagande mobbare.

Visan och dess arrangemang är till för att skapa största möjliga kontrast mellan text och framförande.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Kalle dos Santos, Josephine Wallin
  • Copywriter
    Henning Wijkmark
  • Executive Creative Director
    Rickard Villard
  • Producent
    Annika Appeltoft
  • Projektledare
    Peter Preisler, Magnus Wretblad
  • Uppdragsgivare
    Andreas Drufva, Jo Barker