Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Cheesemergency

McDonald’s ville uppmärksamma människor på att en cheeseburgare aldrig sitter fel. En i grunden taktisk brief där vi tog tillvara på insikten att suget efter en cheese ibland kommer plötsligt och behöver stillas fort. Ja, rentav akut.

Arbetsgrupp

  • CCO
    Andreas Dahlqvist, NORD DDB
  • Art Director
    Joel Ekstrand , NORD DDB
  • Copywriter
    Petter Dixelius , NORD DDB
  • Projektledare
    Jens Welin, NORD DDB
  • Projektledare
    Jeanette Ytterman, NORD DDB
  • Projektledare
    Jesper Andersson, NORD DDB
  • Produktionsledare
    Beata Mollberg Fagring, NORD DDB
  • Produktionsbolag
    John Swarling, Swartling Production
  • Audio Specialist
    Johanna Söderlund , OMD
  • Client Director
    Hildegard Rodriguez , OMD
  • Marketing Director
    Staffan Ekstam, McDonald's
  • Marketing Manager
    Sofie Lager, McDonald's
  • Media & Customer Experince Manager
    Michaela Bognäs, McDonald's
  • Brand Manager
    Susanne Wahlberg, McDonald's