Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr > Reklamköpare, hör upp! Ansök om din Inspirator 200cr >
Click or Treat
- Kategori: Digitalt
- År: 2016
- Valör: Diplom
- Uppdragsgivare: Liseberg
- Byrå: DDB Göteborg
Bidragsbeskrivning:
Halloween är en ny gastkramande säsong på Liseberg. För att uppmärksamma detta ville vi hjälpa målgruppen att skrämmas på ett överraskande sätt. Därför inledde vi ett samarbete med landets största nyhetssajt Aftonbladet.se. Vilket möjliggjorde att vem som helst kunde manipulera innehållet – och addera ett skrämsellager – på deras nöjessidor. Allt man behövde göra var att förlänga url:en på en valfri artikel med ”?bu=uu” innan man delade vidare till en kompis. Detta gjorde dels att man kunde anpassa artiklarna efter sina offers intresseområden. Men också att det funkade över tid, då man hela tiden kunde använda nya aktuella artiklar och till och med skrämma samma person flera gånger. För att kicka igång kampanjen läckte vi skrämselinstruktionerna till en liten utvald grupp på Lisebergs Facebooksida och 48 timmar senare hade närmare 10 000 personer blivit skrämda. Halloween på Liseberg lockade totalt 200 000 gäster under nio dagar – vilket var dubbelt så många som förväntat.
Arbetsgrupp
- Art Director
Andréas Silverblad - Copywriter
Johan Nathell - Planner
Ashkan Azadi - Projektledare
Nils Rylén - Produktionsledare
Marie Molander - Originalare
Linda Engström - Marknadschef
Robert Arvidsson - Kampanjansvarig
Anna Flygare - Produktionsbolag
Fully Flared - Creative Technology / Experience Design
Sebastian Otarola, Johan Olsson