Vår uppgift var att aktivera de Eurobonus-medlemmar som tjänar flest poäng. Vi vet att dessa personer är de som är mest upptagna och har svårast att hitta tiden att stämma av med en tilltänkt respartner. De har helt enkelt svårt att komma till skott och sätta sig ner ihop och boka. Därför beslutade vi oss för att bygga in lösningen på problemet i erbjudandet. Couple Up to Buckle Up är 2 för 1-erbjudandet man måste vara två personer för att se.
Vi vet att majoriteten av målgruppen använder sig av smartphones. Så över 100 000 utvalda medlemmar fick ett E-dr med två unika QR-koder som skulle scannas av med två mobiler. Då visades två separata YouTube-klipp som när telefonerna hölls bredvid varandra bildade en reklamfilm där en kod avslöjades – nyckeln för att aktivera erbjudandet.
Eftersom många läser sina mejl i mobilen var erbjudandet uppbyggt som en mobilsajt för att underlätta spridningen. QR-koderna postades även på SAS sida på FB, som banners och i traditionell print.