Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Craft a Western Whopper

Motivering:
När det efterlängtade spelet Red Dead Redemption 2 släpptes hade Burger King en kampanj redo för att möta en mycket svårtillgänglig målgrupp – gamers. Genom att kombinera spelets verklighet med den ”riktiga” världen lyckades Burger King inte bara med att få mängder av spelare att samla ingredienser till en Whopper i spelet, utan fick dem även att faktiskt lämna datorn för att hämta en helt verklig burgare. Men en briljant idé och ett väl utfört hantverk skapades en närvaro över tid i spelet. Kampanjen fick bred spridning och stort gillande i en annars svårflirtad målgrupp. En mycket smaklig och väl tillagad kampanj helt enkelt.

Arbetsgrupp

  • ECD, INGO
    Björn Ståhl
  • AD, INGO
    Max Hultberg
  • Copy, INGO
    Magnus Ivansson
  • Planner, INGO
    Simon Stefansson
  • Creative developer, INGO
    Stefan Kindgren
  • Final art, INGO
    Åsa Eklund
  • Produktionsledare, INGO
    Erik Karlsson
  • Country Manager, Verizon media
    Susanne Persson
  • VD, MSL
    Sara Hemmingsson
  • VD, Burger King
    Iwo Zakowski
  • Marknadskoordinator
    Erica Mattsson