Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 > Vinnare Guldägget 2024 >

Dan före dan

När barn över hela världen längtade som allra mest efter tomten och julafton, uppmärksammade vi längtan som barn drabbade av cancer känner för sin sista behandlingsdag.

När man hör hur krävande det är för ett barn att genomlida en cancerbehandling, är det enkelt att förstå varför den här längtan växer sig så stor. Det handlar om att få känna sig lite mer som andra barn, att få tid och möjlighet att vara som andra barn.

I radiokampanjen bröt vi julmyset med anonyma femsekundersspottar, inklippta under ett helt reklamblock.

I de första spottarna räknar Alice dagarna utan att avslöja skäl eller avsändare.

I slutet av reklamblocket gick en sista spott där vi förstår att hon väntar på sin sista behandlingsdag och att avsändaren är Barncancerfonden.

Arbetsgrupp

  • Marknadschef
    Michel Brygiewicz, Barncancerfonden
  • Varumäskesstrateg
    Anne Bergsten, Barncancerfonden
  • Produktionsledare
    Pia Högfeldt, Barncancerfonden
  • Projektledare
    Mehrnaz Bejne, Garbergs
  • Art Director
    Mattias Dahlqvist, Garbergs
  • Art Director
    Alva Nyström, Garbergs
  • Copywriter
    Lina Bergman, Garbergs
  • Copywriter
    Fredrik Sundqvist, Garbergs
  • Original/grafik
    Carola Edlund, Garbergs
  • Designer
    Lowe Steiner, Garbergs
  • Produktionsledare
    Birgitta Bergström, Garbergs
  • Ljud
    Daniel Nilsson, Beppo
  • Ljud
    Susanna Lewenhaupt, Beppo