Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 > Nominerade Guldägget 2024 >

Deals Stuck in Time

Med Google Street Views tidsresefunktion kan du välja vilket år som du vill utforska Street View. Hela vägen tillbaks till 2009. Vi tog vara på denna funktion för att återaktivera gamla McDonald’s-annonser som fångats på bild genom åren. Allt du behövde göra för en bra deal var att ”resa tillbaks i tiden”.

Den visuella idén för kampanjen var att få enheterna att kännas som tidsportaler där gamla produkter och deals sögs in. Då ingen av oss har tidigare kunskaper i varken fysik eller maskhål gick vi tillbaks till välkända popkulturella referenser för tidsresor. Vi hade olika referenspunkter som rent visuellt skilde sig mycket från varandra. Allt från Back To The Future till Interstellar. Och det var i sweet-spoten mellan dessa referenser som vi hittade vårt uttryck för kampanjen. Looken är helt enkelt en balansgång mellan Interstellar’s episka rymdrealism och neonljuset i 80-talets mest älskade sci-fi-äventyr.

Trots otaliga regelbrott så som blixtrar i logotyper och förvrängda produktbilder hittade vi i slutändan en helhet som andades lika mycket McDonald’s som Marty McFly. En look som inte bara presenterade kampanjen, utan lyfte den till nya höjder och gjorde den än mer relevant och tilltalande för målgruppen.

Arbetsgrupp

  • Art Director
    Teodor Nisbel Fjäll & Mattias Nordenham