Som vänsterhänt får du göra små anpassningar genom hela livet. Från lågstadiets blockflöjtslektioner till köksluckorna i den första lägenheten: ja det finns helt enkelt en återkommande känsla av att alltid vara lite sekundär. Eftersom Delicato vill att alla ska kunna njuta av en god chokladboll fullt ut – tog vi därför fram en sådan som uttalat för vänsterhänta! Och såklart ville vi utforma och rikta kommunikationen helt till dem (där normen fick vara lite exkluderad för en gångs skull). Vi gjorde därför en annons i brevform från en kladdig vänsterhand till en annan. Är alla ni i juryn högerhänta får ni tyvärr gissa varför det är så trist med våra syslöjdsbetyg och cappuccinos. För att synliggöra målgruppen ytterligare skickade vi också ett anpassat DR till kända vänsterhänta, vi gjorde SoMe-poster med uppmaning att tagga dem som nyheten gällde. Kampanjen blev en snackis och gav målgruppen chansen att för en gångs skull få känna igen sig i något som andra inte har en susning om.